У мэтах паляпшэння працы са зваротамі грамадзян, своечасовага ліквідацыі недахопаў у захаванні парадку разгляду зваротаў, а таксама эфектыўнага вырашэння абгрунтаваных зваротаў грамадзян, паляпшэння выканаўчай дысцыпліны раённы выканаўчы камітэт пастаянна аналізуе і сістэматызуе пытанні, якія змяшчаюцца ў зваротах, дадзеныя аб колькасці і характары зваротаў.
Уважлівае стаўленне да зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб з'яўляецца найважнейшай задачай усіх дзяржаўных структур.
Артыкул 40 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь устанаўлівае права кожнага накіроўваць асабістыя або калектыўныя звароты ў дзяржаўныя органы.
Органы і службовыя асобы мясцовага самакіравання ажыццяўляюць у межах сваёй кампетэнцыі кантроль за выкананнем парадку разгляду зваротаў, аналізуюць змест паступаючых зваротаў, прымаюць меры па своечасовым выяўленні і ліквідацыі прычын парушэння правоў, свабод і законных інтарэсаў грамадзян.
Выканаўчы камітэт Добрушскага раёна прымае неабходныя меры для ўдасканалення практыкі гэтай працы. Згодна з зацверджанымі графікамі, праводзяцца асабістыя прыёмы грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб, "прамыя тэлефонныя лініі", "гарачыя лініі." У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.03.2015 г. No 135 Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Дырэктыву Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь», прамыя тэлефонныя лініі» праводзяцца кіраўніцтвам кожную суботу з 9.00 да 12.00 і дадаткова з 8.00 да 9.00 у працоўныя дні згодна з зацверджаным графікам дадатковых прамых тэлефонных ліній». Асабісты прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб, акрамя устаноўленых прыёмных дзён, праводзіцца з 8.00 да 13.00. "Прамыя тэлефонныя лініі" і асабістыя прыёмы ў райвыканкаме таксама ажыццяўляюцца кіраўнікамі абласных і рэспубліканскіх структур.
У мэтах прыняцця дадатковых мер па скарачэнні колькасці зваротаў грамадзян у райвыканкаме згодна з зацверджаным графікам працягваюць працаваць дадатковыя "прамыя тэлефонныя лініі" ў буднія дні па пытаннях, якія тычацца грамадзян і юрыдычных асоб, а таксама ў мэтах аператыўнага вырашэння ўзнікаючых сацыяльных і бытавых праблем, якія патрабуюць тэрміновага вырашэння.
Інфармацыя аб працы са зваротамі грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб, а таксама графік прыёму грамадзян і "прамая тэлефонная лінія" размяшчаецца на афіцыйным сайце райвыканкама, інфармацыйных стэндах, а таксама гэтая інфармацыя публікуецца ў раённай газеце.
У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 10 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011. No 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальныя прадпрымальнікі, у кампетэнцыю якіх ўваходзіць вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах. Згодна з пунктам 3 гэтага артыкула, арганізацыі па атрыманні пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не ўваходзіць у іх кампетэнцыю, на працягу пяці дзён накіроўваюць звароты на разгляд арганізацый у адпаведнасці са сваёй кампетэнцыяй.
У 2024 годзе раённы выканаўчы камітэт атрымаў 239 зваротаў. Адначасова зарэгістравана 117 пісьмовых зваротаў, 51 электронны. Падчас вусных прыёмаў да кіраўніцтва райвыканкама звярнуўся 71 чалавек.
Прыярытэтнымі па-ранейшаму застаюцца пытанні жыллёва-камунальных паслуг (рамонт дарог, азеляненне, жыллёвыя пытанні). Актуальнымі застаюцца звароты па пытаннях, звязаных з жыллёвым будаўніцтвам, а таксама пытаннямі камунальных паслуг і дарожных аб'ектаў.
Паважаныя жыхары Добрушскага раёна, для вырашэння Вашых пытанняў неабходна звярнуцца ў мясцовы орган улады па тэрытарыяльнай аснове або ў арганізацыю Добрушскага раёна ў межах кампетэнцыі пытання і толькі ў выпадку незгоды з дадзеным Вам адказам або рашэннем, прынятым па Вашым звароте, Вы можаце абскардзіць яго ў адпаведную вышэйшую арганізацыю.
Раённая газета "Добруш край" дае штотыднёвыя тлумачэнні па пытаннях, звязаных з сацыяльнай сферай, жыллёва-камунальным абслугоўваннем, землекарыстаннем, забеспячэннем жыллём і многімі іншымі пытаннямі.
Нагадваем, што праводзяцца "прамыя тэлефонныя лініі," ажыццяўляецца асабісты прыём, як кіраўнікамі структурных падраздзяленняў райвыканкама, так і кіраўніцтвам.
Звароты могуць быць накіраваны як па пошце, так і праз глабальны сет Інтэрнэт шляхам адпраўкі электроннага звароту праз дзяржаўную адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму рэгістрацыі і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.
Такім чынам, існуе мноства варыянтаў звароту ў мясцовыя органы ўлады з улікам інтарэсаў усіх слаёў насельніцтва.
З мэтай павышэння эфектыўнасці працы з насельніцтвам, павышэння якасці працы і зніжэння колькасці зваротаў грамадзян жыхарам Добрушскага раёна ў сацыяльных сетках прадастаўляецца магчымасць непасрэдна звяртацца да мясцовых органаў улады па любых пытаннях жыцця праз чат-бот (Telegram). Жыхары раёна могуць непасрэдна звязацца па праблемных пытаннях, пакінуўшы паведамленне ў тэлеграм-канале. Усе праблемныя пытанні беруцца на кантроль кіраўніцтва раённага выканаўчага камітэта.
У далейшым праца райвыканкама таксама будзе накіравана на забеспячэнне якаснага і своечасовага разгляду зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.