Парадак падачы, разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб і парадак абскарджання

Паважаны наведвальнік сайта Добрушскага райвыканкама!

Звярнуцца ў райвыканкам можна некалькімі спосабамі:

1. Напісаць ліст і накіраваць яго па адрасе:

247050 г.Добруш, вул. князя Паскевіча, д.11

2. Накіраваць электронны зварот пасродкам электроннай формы, размешчанай у рубрыцы «электронны зварот».

3. Патэлефанаваўшы па тэлефоне «прамой тэлефоннай лініі», згодна з зацверджаных графікаў (азнаёміцца з графікамі можна ў раздзеле «графік правядзення па суботах «прамых тэлефонных ліній» кіраўніцтвам Добрушскага раённага выканаўчага камітэта і Добрушскага раённага Савета дэпутатаў»).

Для аказання даведачна-кансультацыйнай дапамогі і аператыўнага рашэння якія ўзнікаюць сацыяльна-бытавых праблем, Вы можаце звярнуцца на "гарачую лінію" (азнаёміцца з нумарамі тэлефонаў можна ў раздзеле «Гарачая лінія»)

4. Прыйсці на асабісты прыём да кіраўніцтва райвыканкама, начальнікам упраўленняў, аддзелаў райвыканкама ў дні, устаноўленыя згодна з графікам прыёму

(азнаёміцца з графікамі можна ў раздзеле «графік асабістага прыёму грамадзян і юрыдычных асоб кіраўніцтвам Добрушскага раённага выканаўчага камітэта», «графік правядзення па суботах асабістага прыёму грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і прадстаўнікоў юрыдычных асоб кіраўніцтвам Добрушскага раённага выканаўчага камітэта» і «графік правядзення асабістага прыёму грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і прадстаўнікоў юрыдычных асоб начальнікамі ўпраўленняў і аддзелаў Добрушскага райвыканкама»).

5. Даслаўшы SMS-паведамленне на нумар 142. Пры адпраўцы пытання на нумар 142 абанент сотавай сеткі (Велком, МТС), спачатку адпраўляемага SMS-запыту, павінен напісаць: Добруш, назва населенага пункта раёна і сутнасць задаванага пытання. Увага, дадзеная паслуга з'яўляецца платнай.


Парадак разгляду і формы зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Звароты падаюцца заяўнікамі на беларускай або рускай мове ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Пісьмовыя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзянін), павінны ўтрымліваць:

- найменне арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіраваны зварот;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна;

- адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

- выклад сутнасці звароту; асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

- найменне арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіраваны зварот;

- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

- выклад сутнасці звароту;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.

Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

- выкладзеныя не на беларускай або рускай мове;

- не ўтрымліваюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;

- не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);

- не ўтрымліваюць асабістага подпісу грамадзяніна (грамадзян) альбо асабістай подпісы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, заверанай пячаткай юрыдычнай асобы;

- ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;

- ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

- падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, і да іх не прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;

- звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, Грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, Крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, які вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

- звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг;

- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў Кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

- з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

- не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;

- звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;

- заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;

- заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, — не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю.


Парадак абскарджання дзеянняў службовых асоб

Дзеянні старшыні Добрушскага райвыканкама могуць быць абскарджаныя ў старшыні Гомельскага абласнога выканаўчага камітэта

Дзеянні намеснікаў старшыні Добрушскага райвыканкама могуць быць абскарджаныя ў старшыні райвыканкама

Дзеянні начальнікаў упраўленняў і аддзелаў Добрушскага райвыканкама могуць быць абскарджаныя ў намеснікаў старшыні і ў старшыні райвыканкама

Дзеянні спецыялістаў упраўленняў і аддзелаў Добрушскага райвыканкама могуць быць абскарджаны ў начальнікаў упраўленняў і аддзелаў райвыканкама