Інфармацыя аб рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб у Добрушскім раённым выканаўчым камітэце за 1-ы квартал 2023 года

У мэтах удасканалення работы са зваротамі грамадзян, своечасовага ліквідацыі недахопаў у захаванні парадку разгляду зваротаў, а таксама эфектыўнага дазволу абгрунтаваных зваротаў грамадзян, павышэння выканальніцкай дысцыпліны ў райвыканкаме пастаянна праводзіцца аналіз і сістэматызацыя якія змяшчаюцца ў зваротах пытанняў, дадзеных аб колькасці і характары зваротаў.

Ўважлівае стаўленне да зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб з'яўляецца важнейшай задачай усіх структур улады.

Артыкул 40 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь устанаўлівае права кожнага накіроўваць асабістыя або калектыўныя звароты ў дзяржаўныя органы.

Органы мясцовага самакіравання і службовыя асобы ажыццяўляюць у межах сваёй кампетэнцыі кантроль за выкананнем парадку разгляду зваротаў, аналізуюць змест зваротаў, прымаюць меры па своечасоваму выяўленню і ліквідацыі прычын парушэння правоў, свабод і законных інтарэсаў грамадзян.

Добрушскім райвыканкамам прымаюцца неабходныя меры па ўдасканаленні практыкі гэтай працы.

Згодна з зацверджаным графікам, праводзяцца асабістыя прыёмы грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб «прамыя тэлефонныя лініі», «гарачыя лініі». У мэтах выканання Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.03.2015 г. № 135 " Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у дырэктыву прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» «прамыя тэлефонныя лініі» праводзяцца кіраўніцтвам кожную суботу з 9.00 да 12.00, а асабісты прыём, акрамя ўстаноўленых прыёмных дзён, з 8.00 да 13.00. «Прамыя тэлефонныя лініі» і асабістыя прыёмы ў райвыканкаме таксама ажыццяўляюцца і кіраўнікамі абласных і рэспубліканскіх структур.

Інфармацыя аб працы са зваротамі грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб, а таксама графікі прыёму грамадзян і «прамой тэлефоннай лініі» размешчана на афіцыйным сайце райвыканкама, інфармацыйных стэндах, а таксама дадзеная інфармацыя публікуецца ў раённай газеце.

У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 10 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах. Згодна з п. 3 дадзенага артыкула арганізацыі пры паступленні да іх пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй.

У райвыканкам за 1-й квартал 2023 года паступіла - 58 зваротаў. Пры гэтым пісьмовых зваротаў - 25, электронных - 13. Падчас правядзення вусных прыёмаў да кіраўніцтва райвыканкама звярнулася 20 чалавек.

Першачарговымі па-ранейшаму застаюцца пытанні жыллёва-камунальнай гаспадаркі (рамонт дарог, добраўпарадкаванне, жыллёвыя пытанні). Актуальнымі застаюцца звароты па пытаннях, звязаных з жыллёвымі пытаннямі і пытанні камунальнай і дарожнай гаспадаркі.

Вынікі разгляду зваротаў, якія паступілі за 1-ы квартал 2023 года наступныя: 61,3% - дазволена станоўча, па 29,5% - дадзеныя тлумачэнні, 9,2 % - знаходзяцца на кантролі.

Паважаныя жыхары Добрушскага раёна, для вырашэння вашых пытанняў Вам неабходна звяртацца ў мясцовы орган улады па тэрытарыяльнай прыкмеце або арганізацыю Добрушскага раёна па кампетэнцыі пытання і толькі пры нязгодзе з дадзеным вам адказам або прынятым па вашаму звароту рашэнню, Вы можаце абскардзіць яго ў адпаведную вышэйстаячую арганізацыю.

У раённай газеце "Добрушскі край" штотыдзень даюцца тлумачэнні на пытанні, якія тычацца сацыяльнай сферы, жыллёва-камунальнай гаспадаркі, зямельнага выкарыстання, прадастаўленне жылых памяшканняў і многія іншыя пытанні.

Нагадваем, што праводзяцца «прамыя тэлефонныя лініі», ажыццяўляецца асабісты прыём, як начальнікамі структурных падраздзяленняў райвыканкама, так і кіраўніцтвам.

Звароты можна накіраваць як праз паштовую сувязь, так і праз глабальную сетку інтэрнэт накіраваўшы электронны зварот з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у рубрыцы "электронны зварот" або "СМС-паведамленне". Такім чынам, ёсць мноства варыянтаў звароту ў мясцовыя органы ўлады, улічваючы інтарэсы ўсіх слаёў насельніцтва.

У мэтах забеспячэння магчымасці прыёму грамадзян, выдачы даведак і іншых дакументаў у зручны для насельніцтва час у райвыканкаме створана і працуе даведачна-інфармацыйная служба «Адно акно».

Гэтак жа, у мэтах павышэння эфектыўнасці працы з насельніцтвам, паляпшэння якасці працы са зваротамі грамадзян, недапушчэння росту зваротаў у вышэйстаячыя органы ў сацыяльных сетках працягвае сваю працу супольнасць «Добруш. Дыялог з уладай", дзе жыхары раёна наўпрост звяртаюцца па праблемных пытаннях, пакідаючы паведамленне ў вайберы, вацапе альбо тэлеграмаканале. Усе праблемныя пытанні бяруцца на строгі кантроль. Некаторыя вырашаюцца імгненна. Асобныя патрабуюць разгляду ў адпаведныя тэрміны, таму ставяцца на кантроль і далей праводзіцца пэўная работа па іх вырашэнню.

У далейшым праца райвыканкама будзе таксама накіраваная на забеспячэнне якаснага і своечасовага разгляду зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.