Інфармацыя аб рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб у Добрушскім раённым выканаўчым камітэце за 8 месяцаў 2024 года

У мэтах удасканалення работы са зваротамі грамадзян, своечасовага ўстаранення недахопаў у выкананні парадку разгляду зваротаў, а таксама эфектыўнага вырашэння абгрунтаваных зваротаў грамадзян, павышэння выканальніцкай дысцыпліны ў райвыканкаме пастаянна праводзіцца аналіз і сістэматызацыя змешчаных у зваротах пытанняў, даных аб колькасці і характары зваротаў.

Уважлівыя адносіны да зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб з'яўляюцца найважнейшай задачай усіх структур улады.

Артыкул 40 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь устанаўлівае права кожнага накіроўваць асабістыя або калектыўныя звароты ў дзяржаўныя органы.

Органы мясцовага самакіравання і службовыя асобы ажыццяўляюць у межах сваёй кампетэнцыі кантроль за выкананнем парадку разгляду зваротаў, аналізуюць змест зваротаў, што паступаюць, прымаюць меры па своечасовым выяўленні і ўстараненні прычын парушэння правоў, свабод і законных інтарэсаў грамадзян.

Добрушскім райвыканкамам прымаюцца неабходныя меры па ўдасканаленні практыкі гэтай работы. Згодна з зацверджанымі графікамі, праводзяцца асабістыя прыёмы грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб, "прамыя тэлефонныя лініі", "гарачыя лініі". У мэтах выканання Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.03.2015г. нумар 135 "Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Дырэктыву Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь" "прамыя тэлефонныя лініі" праводзяцца кіраўніцтвам кожную суботу з 9.00 да 12.00 і дадаткова з 8.00 да 9.00 у рабочыя дні згодна з зацверджаным графікам правядзення дадатковых "прамых тэлефонных ліній". Асабісты прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб, апрача ўстаноўленых прыёмных дзён, праводзіцца з 8.00 да 13.00. "Прамыя тэлефонныя лініі" і асабістыя прыёмы ў райвыканкаме таксама ажыццяўляюцца і кіраўнікамі абласных і рэспубліканскіх структур.

У мэтах прыняцця дадатковых мер па зніжэнню колькасці зваротаў грамадзян, у райвыканкаме згодна з зацверджаным графікам на пастаяннай аснове прадаўжае работу дадатковыя "прамыя тэлефонныя лініі" ў буднія працоўныя дні па актуальных для грамадзян і юрыдычных асоб пытаннях, а таксама ў мэтах аператыўнага вырашэння сацыяльна- бытавых праблем, якія патрабуюць тэрміновага дазволу.

Інфармацыя аб рабоце са зваротамі грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб, а таксама графікі прыёму грамадзян і "прамой тэлефоннай лініі" размешчана на афіцыйным сайце райвыканкама, інфармацыйных стэндах, а таксама дадзеная інфармацыя публікуецца ў раённай газеце.

У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 10 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах. Згодна з п.3 дадзенага артыкула арганізацыі пры паступленні да іх пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй.

У райвыканкам за 8 месяцаў 2024 года паступіла - 160 зваротаў. Пры гэтым пісьмовых зваротаў - 77, электронных - 34. Падчас правядзення вусных прыёмаў да кіраўніцтва райвыканкама звярнулася 49 чалавек.

Першачарговымі па-ранейшаму застаюцца пытанні жыллёва-камунальнай гаспадаркі (рамонт дарог, добраўпарадкаванне, жыллёвыя пытанні). Актуальнымі застаюцца звароты па пытаннях, звязаных з жыллёвымі пытаннямі і пытанні камунальнай і дарожнай гаспадаркі.

Паважаныя жыхары Добрушскага раёна, для вырашэння Вашых пытанняў Вам неабходна звяртацца ў мясцовы орган улады па тэрытарыяльнай прыкмеце або арганізацыю Добрушскага раёна па кампетэнцыі пытання і толькі пры нязгодзе з дадзеным Вам адказам або прынятым па Вашым звароце рашэнні, Вы можаце абскардзіць яго ў адпаведную вышэйстаячую арганізацыю.

У раённай газеце "Добрушскі край" штотыдзень даюцца тлумачэнні на пытанні, якія датычацца сацыяльнай сферы, жыллёва-камунальнай гаспадаркі, зямельнага выкарыстання, прадастаўленне жылых памяшканняў і многія іншыя пытанні.

Нагадваем, што праводзяцца "прамыя тэлефонныя лініі", ажыццяўляецца асабісты прыём, як начальнікамі структурных падраздзяленняў райвыканкама, так і кіраўніцтвам.

Звароты можна накіраваць як праз паштовую сувязь, так і праз глабальную сетку інтэрнэт накіраваўшы электронны зварот з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.

Такім чынам, ёсць мноства варыянтаў звароту ў мясцовыя органы ўлады, улічваючы інтарэсы ўсіх слаёў насельніцтва.

У мэтах павышэння эфектыўнасці работы з насельніцтвам, паляпшэння якасці работы і зніжэння колькасці зваротаў грамадзян, жыхарам Добрушскага раёна ў сацыяльных сетках прадастаўлена магчымасць прамога кантакту з мясцовай уладай па любых пытаннях жыццядзейнасці шляхам чат-бота (Telegram). Жыхары раёна напрамую могуць звярнуцца па праблемных пытаннях, пакінуўшы паведамленне ў тэлеграмканале. Усе праблемныя пытанні бяруцца на кантроль кіраўніцтвам райвыканкама.

У далейшым работа райвыканкама будзе таксама накіравана на забеспячэнне якаснага і своечасовага разгляду зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.