Аб выніках працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб, якія паступілі ў Добрушскі райвыканкам, за 1 квартал 2025 года

Добрушскі райвыканкам у поўнай меры забяспечвае рэалізацыю права грамадзян звяртацца ў дзяржаўныя органы з мэтай абароны сваіх канстытуцыйных правоў і свабод. Важнай умовай адкрытасці і аўтарытэту ўлады з'яўляецца ўменне чуйна ўспрымаць праблемы людзей і хутка рэагаваць на іх.

У студзені-сакавіку 2025 года ў райвыканкам паступіў 41 зварот (студзень-сакавік 2024 года - 49), што складае 83,7% у параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года або мінус 8 зваротаў, у тым ліку 18 пісьмовых зваротаў (студзень-сакавік 2024 года - 26), вусныя - 13 (студзень-сакавік 2024 года - 13), электронныя - 10 (студзень-сакавік 2024 года - 10) засталіся без зменаў.

У студзені-сакавіку 2025 года жыхары раёна часцей за ўсё звярталіся за жыллёва-жыллёва-камунальнай паслугай - 17 зваротаў (41,5%), іншыя пытанні - 8 (19,5%), транспарт - 3 (7,3%), ахова здароўя - 3 (7,3%). 

У студзені-сакавіку 2025  года назіраецца павелічэнне зваротаў па наступных пытаннях:

жыллёвы фонд і жыллёва-камунальныя паслугі (на 4 звароты або 15% у параўнанні з папярэднім годам) - жыллёвыя пытанні (паляпшэнне жыллёвых умоў), жыллёва-камунальныя паслугі (добраўпарадкаванне і ўтрыманне населеных пунктаў, уключаючы ўтрыманне вулічнай і дарожнай сеткі, а таксама камунальныя паслугі);

ахова здароўя (па 3 звароты або 7,3%) - усе звароты пададзеныя ў сувязі з нязгодай з рашэннямі, прынятымі ў рамках праекта камісіі;

транспарт (за 1 зварот або 3,3%) - пытанні змены раскладу аўтобусаў (2 звароту), ўстаноўкі дарожных знакаў (1 зварот);

ахова навакольнага асяроддзя і рацыянальнае выкарыстанне прыродных рэсурсаў (за 1 зварот або 2%) - аб прыняцці рашэння аб перадачы ахоўных відаў раслін пад ахову месцаў пражывання;

органы ўнутраных спраў (за 1 зварот або 2%) - аб парушэнні грамадскага парадку суседзямі (шуму).

У справаздачным перыядзе 2025  года адбылося зніжэнне колькасці зваротаў па наступных пытаннях:

землеўпарадкаванне і землекарыстанне (на 8 заявак або 15,9% у параўнанні з аналагічным узроўнем мінулага года);

эканоміка (на 2 звароты або 4%);

аграпрамысловы комплекс (за 1 зварот або 2%);

архітэктура і будаўніцтва (за 1 зварот або 1,6%);

гандлёвы і спажывецкі рынак (на 1 тыраж або 1,6%);

сацыяльнае і пенсійнае забеспячэнне (за 1 заяву або 1,6%);

інфармацыйна-камунікацыйныя (за 1 запыт або 2,4%);

культура (на 2 звароты або 4%);

У катэгорыі "Іншыя пытанні" (па 2 апеляцыі або 1%).

У адпаведнасці з дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2006 No 2 "Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні якасці жыццезабеспячэння насельніцтва" кіраўніцтвам райвыканкама штоквартальна распрацоўваюцца графікі правядзення прамых тэлефонных ліній. У студзені-сакавіку бягучага года было праведзена 12 "прамых тэлефонных ліній" (студзень-сакавік 2024 года - 13), падчас якіх паступіла 6 зваротаў (студзень-сакавік 2024-20). Падчас "прамых тэлефонных ліній" са старшынёй райвыканкама паступіла 3 звароты (студзень-сакавік 2024 года - 8).

Пераважная большасць зваротаў, якія паступаюць падчас "прамых тэлефонных ліній," патрабуюць дадатковага вывучэння пытання або спецыяльнай праверкі, таму па асобных зваротах даюцца адпаведныя інструкцыі і звароты ставяцца пад кантроль да іх поўнага і ўсебаковага разгляду. У той жа час "прамая тэлефонная лінія" - гэта, у тым ліку, магчымасць для жыхароў хутка вырашыць пытанні, якія не церпяць затрымкі і патрабуюць аператыўнага ўмяшання.

Колькасць зваротаў, накіраваных у вышэйшыя дзяржаўныя органы ад жыхароў Добрушскага раёна ў студзені-сакавіку 2025 года, склала 26, у цэлым у параўнанні з аналагічным перыядам 2024 года павялічылася на 6 (студзень-сакавік 2024 года - 20) або на 24%.

Падставай для накіравання зваротаў грамадзян у вышэйшыя дзяржаўныя органы стала нежаданне звяртацца ў арганізацыі ў адпаведнасці са сваёй кампетэнцыяй, лічачы, што накіраванне звароту ў вышэйшыя дзяржаўныя органы дазволіць вырашыць пытанне ў больш кароткія тэрміны.

У студзені-сакавіку 2025 года ў райвыканкам паступіла 2 (або 4,9% ад агульнай колькасці атрыманых зваротаў) калектыўных зваротаў (студзень-сакавік 2024 года - 4 або 8,2% ад агульнай колькасці атрыманых зваротаў), такім чынам, адбылося зніжэнне калектыўных зваротаў на 3,3% у параўнанні з аналагічным перыядам 2024 года.

У адпаведнасці з Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2006 No 2 "Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні якасці жыццезабеспячэння насельніцтва" ўсе калектыўныя звароты разглядаюцца на месцы.

У 1 квартале 2025 года паступіла 2 паўторных звароту, што на 1 зварот больш, чым за аналагічны перыяд 2024 года (2024 год - 1).

Аналіз паўторных зваротаў паказвае, што асноўнай прычынай іх атрымання ў большасці выпадкаў па-ранейшаму з'яўляецца імкненне заяўніка да мэты станоўчага вырашэння пытання, якое цікавіць, без уліку норм дзеючага заканадаўства. У неаднаразовых зваротах заяўнікі не прыводзяць ніякіх новых аргументаў або абставінаў, але ўтрымліваюць просьбу аб пераацэнцы аргументаў. Такім чынам, заяўнікі, нягледзячы на прынятыя меры, своечасовае і поўнае разгляд зваротаў, патрабуюць вырашэння сваіх сугуба асабістых праблем шляхам накіравання шматлікіх зваротаў.

 

Шаноўныя жыхары Добрушскага раёна!

Для вырашэння вашых пытанняў неабходна звярнуцца ў мясцовы орган улады па тэрытарыяльнай аснове або ў арганізацыю Добрушскага раёна ў межах кампетэнцыі пытання, і толькі ў выпадку нязгоды з дадзеным вам адказам або рашэннем, прынятым па вашым звароце, вы можаце абскардзіць яго ў адпаведную вышэйшую арганізацыю.

Нагадваем, што штодня працуе "гарачая лінія" кансультатыўнага характару, штотыдзень па суботах праводзіцца "прамая тэлефонная лінія," а асабісты прыём ажыццяўляецца як кіраўнікамі структурных падраздзяленняў райвыканкама, так і кіраўніцтвам.

Звароты могуць быць накіраваны як па пошце, так і праз Дзяржаўную адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму рэгістрацыі і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (зварот. бел.).

У далейшым праца Добрушскага райвыканкама таксама будзе накіравана на забеспячэнне якаснага і своечасовага разгляду зваротаў грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.